Что же нам, люди, надо?

Что же нам, люди, надо?
Мало звёздного неба,
Пашен, залитых солнцем,
Тёплой краюхи хлеба?

Мало озёр жемчужных,
Пенья пичуг небесных
И родников кристальных,
Пчёлок, цветов чудесных?

Протаіерэем Георгіем Роем зроблена спроба крытычнага перакладу малітваў літургіі свяціцеля Іаанна Залатавуста

Протаіерэй Георгій Рой,
Настаяцель Свята-Пакроўскага кафедральнага сабора г. Гродна, 
кандыдат багаслоўя, дацэнт.

 Дзякуючы традыцыі суботніх і нядзельных літургій на беларускай мове ў прыходзе Каложскай царквы ў Гродне, мне давялося пэўны час рэгулярна служыць літургію на беларускай мове. Дзякуючы працы прафесара протаіерэя Сергія Гардуна, былі зробленыя пераклады ўсіх тых тэкстаў літургіі, якія гучаць у храме падчас богаслужэння. Але ёсць, як вядома, і тыя малітвы, якія святар чытае “тайна” і іх пераклад у нашай Беларускай Праваслаўнай Царкве пакуль што не рабіўся. З гэтай прычыны падчас Літургіі святар вымушаны пераключацца з беларускага тэксту на тэкст царкоўна-славянскі і наадварот. Зразумела, што гэта выклікае пэўную нязручнасць. Дадзеная сітуацыя падштурхнула мяне да таго, каб пазнаёміцца з тэкстамі перакладаў “тайных малітваў”, якія былі зробленыя А. Надсанам і С. Горбікам. Па многіх прычынах ні адзін варыянт перакладаў не задаволіў. Параўноўваючы гэтыя тэксты са старажытнагрэчаскім арыгіналам, можна было лёгка заўважыць цэлы шэраг недакладнасцей і нават памылак перакладу. Шмат пытанняў узнікала ў дачыненні да выкарыстанай перакладчыкамі лексікі і тэрміналогіі. Гэтая сітуацыя вымусіла зрабіць наступны крок: спробу самастойнага перакладу, які і прапаную.

Гісторыя святых князёў Барыса і Глеба (відэа)

Первые русские святые князья Борис и Глеб. История гибели и канонизации

Князья Борис и ГлебКнязья Борис и Глеб

Святые князья Древней Руси, в первую очередь князья из рода Рюриковичей, составляют особый, весьма многочисленный чин святых Русской Церкви. До конца XV века более ста князей и княгинь были канонизованы для общего или местного почитания. Это князья равноапостольные, иноки, страстотерпцы и князья, прославленные своим общественным служением1. Князья-страстотерпцы Борис и Глеб не были первыми святыми Русской земли, но они — первые святые, канонизованные Русской Церковью. Основные источники сведений об их жизни и почитании сохранили русские летописи, житийные произведения и различные богослужебные памятники.

"Cтварэнне іконы не проста творчая праца, гэта хрысціянскі подзвіг"

Піша Ірына Новік у “Твой стыль”.

Вышываныя іконы ручной працы гарадзенскай майстрыхі Галіны Курносавой можна пабачыць у царкве Каложскай іконы Божае Маці. Пра жыццёвыя сцежкі, якія прывялі яе да Бога, пра спакусы у творчым пошуку іканапісца, пра сям’ю і падтрымку добрых людзей “Твайму Стылю” распавялі аўтарка выставы і яе муж, а таксама протаіерэй Георгій Рой.

Выпуск перадачы "Каложская крыніца" (18 мая 2015 года)

ХРЫСТОС УВАСКРЭС!

Віншую вас, дарагія браты і сёстры, з вялікім і радасным святам - сусветнай радасцю Светлага Хрыстова Уваскрасення! Царква ў сваіх песнапеннях называе гэту падзею - паўстанне з мёртвых Сына Божага і Госпада нашага Іісуса Хрыста - Святам са святаў і Урачыстасцю з урачыстасцяў, якiя сцвярджаюць у нашым жыцці ідэалы дабрыні і святасці, нараджаюць у душы самыя светлыя і высакародныя пачуцці. Пасха - гэта не проста свята. Гэта - сутнасць хрысціянства. Якою свабодай і якою бясстрашнасцю надзяліў Збавіцель хрысціянаў! Якую магутнасць усяляе Ён у душы Сваіх паслядоўнікаў! Мы не сіроты ў гэтым свеце. З намі - Айцец Нябесны! Няхай прыгнятаюць нас штодзённыя клопаты і турботы, няхай пануюць на зямлі хваробы, гора і нястачы, няхай лютуе «князь свету гэтага» - з намі Гасподзь Усемагутны! Няхай пагражаюць нам тысячы смерцяў - з намі Бог, Які ўваскрашае з мёртвых!

Что важнее: Страстная или Светлая седмица?

Страстная и светлая седмицы - две, пожалуй, самые известные недели православного богослужебного годичного круга, которые следуют одна за другой, разделенные празднованием Святого Христова Воскресения. Две этих седмицы практически противоположны по своему содержанию и настроению. Об этом контрасте, а также о том, какая из этих седмиц важнее, мы поговорили с клириком Свято-Борисо-Глебского (Коложского) храма протоиереем Георгием Роем.

- О. Георгий, Церковь вводит человека в пространство Великого Поста постепенно – через специальные подготовительные недели. А вот окончание поста немного странное: Страстная седмица, очень скорбная по своему характеру, и за ней сразу же, без всяких подготовительных недель - Пасха, Светлая Седмица и т.д. Как объяснить такую постепенность в начале поста и такой контраст настроений в его конце?

Расклад богаслужэнняў

Падаць запіску

Дапамагчы храму

Увайсці

Аўтарызацыя

Імя карыстальніка *
Пароль *
Запомніць мяне

Падпіска на вершы Л.Геніюш

Каложа 360°

Навіны Гродзенскай епархіі

Уваход

Пахвала Каложская

Д/ф "Каложа" (2007 г.)