Протаіерэем Георгіем Роем зроблена спроба крытычнага перакладу малітваў літургіі свяціцеля Іаанна Залатавуста

Протаіерэй Георгій Рой,
Настаяцель Свята-Пакроўскага кафедральнага сабора г. Гродна, 
кандыдат багаслоўя, дацэнт.

 Дзякуючы традыцыі суботніх і нядзельных літургій на беларускай мове ў прыходзе Каложскай царквы ў Гродне, мне давялося пэўны час рэгулярна служыць літургію на беларускай мове. Дзякуючы працы прафесара протаіерэя Сергія Гардуна, былі зробленыя пераклады ўсіх тых тэкстаў літургіі, якія гучаць у храме падчас богаслужэння. Але ёсць, як вядома, і тыя малітвы, якія святар чытае “тайна” і іх пераклад у нашай Беларускай Праваслаўнай Царкве пакуль што не рабіўся. З гэтай прычыны падчас Літургіі святар вымушаны пераключацца з беларускага тэксту на тэкст царкоўна-славянскі і наадварот. Зразумела, што гэта выклікае пэўную нязручнасць. Дадзеная сітуацыя падштурхнула мяне да таго, каб пазнаёміцца з тэкстамі перакладаў “тайных малітваў”, якія былі зробленыя А. Надсанам і С. Горбікам. Па многіх прычынах ні адзін варыянт перакладаў не задаволіў. Параўноўваючы гэтыя тэксты са старажытнагрэчаскім арыгіналам, можна было лёгка заўважыць цэлы шэраг недакладнасцей і нават памылак перакладу. Шмат пытанняў узнікала ў дачыненні да выкарыстанай перакладчыкамі лексікі і тэрміналогіі. Гэтая сітуацыя вымусіла зрабіць наступны крок: спробу самастойнага перакладу, які і прапаную.

Гісторыя святых князёў Барыса і Глеба (відэа)

Первые русские святые князья Борис и Глеб. История гибели и канонизации

Князья Борис и ГлебКнязья Борис и Глеб

Святые князья Древней Руси, в первую очередь князья из рода Рюриковичей, составляют особый, весьма многочисленный чин святых Русской Церкви. До конца XV века более ста князей и княгинь были канонизованы для общего или местного почитания. Это князья равноапостольные, иноки, страстотерпцы и князья, прославленные своим общественным служением1. Князья-страстотерпцы Борис и Глеб не были первыми святыми Русской земли, но они — первые святые, канонизованные Русской Церковью. Основные источники сведений об их жизни и почитании сохранили русские летописи, житийные произведения и различные богослужебные памятники.

"Cтварэнне іконы не проста творчая праца, гэта хрысціянскі подзвіг"

Піша Ірына Новік у “Твой стыль”.

Вышываныя іконы ручной працы гарадзенскай майстрыхі Галіны Курносавой можна пабачыць у царкве Каложскай іконы Божае Маці. Пра жыццёвыя сцежкі, якія прывялі яе да Бога, пра спакусы у творчым пошуку іканапісца, пра сям’ю і падтрымку добрых людзей “Твайму Стылю” распавялі аўтарка выставы і яе муж, а таксама протаіерэй Георгій Рой.

Выпуск перадачы "Каложская крыніца" (18 мая 2015 года)

ХРЫСТОС УВАСКРЭС!

Віншую вас, дарагія браты і сёстры, з вялікім і радасным святам - сусветнай радасцю Светлага Хрыстова Уваскрасення! Царква ў сваіх песнапеннях называе гэту падзею - паўстанне з мёртвых Сына Божага і Госпада нашага Іісуса Хрыста - Святам са святаў і Урачыстасцю з урачыстасцяў, якiя сцвярджаюць у нашым жыцці ідэалы дабрыні і святасці, нараджаюць у душы самыя светлыя і высакародныя пачуцці. Пасха - гэта не проста свята. Гэта - сутнасць хрысціянства. Якою свабодай і якою бясстрашнасцю надзяліў Збавіцель хрысціянаў! Якую магутнасць усяляе Ён у душы Сваіх паслядоўнікаў! Мы не сіроты ў гэтым свеце. З намі - Айцец Нябесны! Няхай прыгнятаюць нас штодзённыя клопаты і турботы, няхай пануюць на зямлі хваробы, гора і нястачы, няхай лютуе «князь свету гэтага» - з намі Гасподзь Усемагутны! Няхай пагражаюць нам тысячы смерцяў - з намі Бог, Які ўваскрашае з мёртвых!

Что важнее: Страстная или Светлая седмица?

Страстная и светлая седмицы - две, пожалуй, самые известные недели православного богослужебного годичного круга, которые следуют одна за другой, разделенные празднованием Святого Христова Воскресения. Две этих седмицы практически противоположны по своему содержанию и настроению. Об этом контрасте, а также о том, какая из этих седмиц важнее, мы поговорили с клириком Свято-Борисо-Глебского (Коложского) храма протоиереем Георгием Роем.

- О. Георгий, Церковь вводит человека в пространство Великого Поста постепенно – через специальные подготовительные недели. А вот окончание поста немного странное: Страстная седмица, очень скорбная по своему характеру, и за ней сразу же, без всяких подготовительных недель - Пасха, Светлая Седмица и т.д. Как объяснить такую постепенность в начале поста и такой контраст настроений в его конце?

Пропаведзь перад Плашчаніцай

 У імя Айца і Сына і Святога Духа!

 У  Вялікую  Пятніцу  Царква  ўспамінае  святыя,  з бавіцельныя  і страшныя пакуты і смерць Госпада Іісуса Хрыста. Святая Царква выносіць для нашага пакланення Святую Плашчаніцу. Перад намі ў магіле чалавечай плоццю ляжыць шматпакутны Сын Дзевы. Падыходзячы да Святой Плашчаніцы,  кожны  з  нас  павінен  усвядоміць  сваю  долю  адказнасці  за  ўсё  тое, што здарылася.

 Але ж мы тады не жылі?

 А калі б цяпер на нашай зямлі з’явіўся Гасподзь – няўжо хто-небудзь з нас можа падумаць, што ён быў бы лепшы за тых, якія тады Яго не пазналі, не палюбілі Яго, адмовіліся ад Яго і, каб пазбавіць сябе ад асуджэння сумленнем, загубілі крыжовай смерцю?

Расклад богаслужэнняў

Падаць запіску

Дапамагчы храму

Увайсці

Аўтарызацыя

Імя карыстальніка *
Пароль *
Запомніць мяне

Падпіска на вершы Л.Геніюш

Каложа 360°

Навіны Гродзенскай епархіі

Уваход

Пахвала Каложская

Д/ф "Каложа" (2007 г.)